Jedź bezpiecznie odc. 793 ("Totalna masakra" na drodze Kraków - Proszowice.)

Komentarze

  1. MrArchDelux

    MrArchDelux14 godzin temu

    Czemu tej pani prowadzącej tak trzęsie się kamera? Nagrywa laptopem, który zgrzany ma włączone wszystkie wentylatory i to przez to?

  2. Jan Kołolsky

    Jan KołolskyDzień temu

    Polecam piosenkę Blachy z d.... plgos.info/wideo/iX9f2Yp8gd6enKI.html

  3. Piotr Żórkowski

    Piotr Żórkowski2 dni temu

    Drogowi przestępcy xdddddddddd niezła komedia

  4. Igor Kamiński

    Igor Kamiński2 dni temu

    Zawsze uważałem, że przepuszczanie pieszych w terenach nie-centrum jest chore. Kto jest gościem w centrum - samochód czy pieszy? A kto jest gościem na drodze poza pieszy czy samochód? Sytuacja robi się jeszcze gorsza poza miastem. Ograniczenie 70 km/h i nagle przejście. Każdy zwolennik bezwzględnego pierwszeństwa stwierdzi, że powinno się zwolnić i puścić pieszego, a jak się uważa inaczej to pojawia się nienawiść i słynne "jak nie rozumiesz to powinni ci zabrać prawo jazdy". Mam stare auto o bardzo niskim zawieszeniu. Nie widzę pieszego przed przejściem w większości przejść w mieście. Co zrobić? No oczywiście zwolnić. Gdybym w ten sposób działał to poruszałbym się 20 km/h maksymalnie. Wniosek? Zmień auto. Ale dlaczego wszyscy mają się dostosowywać do grupy osób, która mogła by się zatrzymać i poczekać na przejazd sznuru samochodów? Zagram teraz na emocjach. A może tą kwotę przeznaczę na wsparcie medyków i komuś dzięki temu uratuje życie. Jest to dokładnie takie myślenie. --- Inna sprawa. Słynne zwężanie w Nowej Hucie. Przy przystanku tramwajowym Dunikowskiego pas ruchu został zwężony i poprowadzony do środka gdzie widoczność jest ograniczona do odległości uwaga - 2m (zasłania budka przystanku). Za to po drugiej stronie pas został wyłączony, a pieszego można by zobaczyć z 100m. Jaki jest cel tych praktyk? Na siłę wymuszą się wolniejszą jazdę brakiem widoczności, żeby było bezpieczniej kosztem krótszego czasu reakcji. Gdzie tu logika? Gdzie tu bezpieczeństwo? --- Z ciekawości, w jakim celu ustawodawca zakazał wyprzedzania i omijania na przejściach? Z pewnością po to aby zwalniający samochodów w celu ustąpienia pierwszeństwa nie został wyprzedzony. To proszę mi teraz powiedzieć jak się ma to do sytuacji kiedy jeden samochód jedzie 68 km/h a drugi 70 km/h? Jest jakieś logiczne wytłumaczenie czy tzw. "hejt" i "jak nie rozumiesz to powinni ci zabrać prawo jazdy"? --- Powiedział Pan, że ten dostawczak z <a href="#" class="seekto" data-time="113">1:53</a> zaczął równać prędkości, bo zauważył kamerę. Zaczął hamować przez nagonkę jaka została wprowadzona. Bardzo głupi Pana komentarz odnośnie tego kierowcy. Nic nie zrobił a oczywiście do ścięcia. --- Koncepcja prawidłowego kierowcy - chore. Czynnik ludzki zawsze powodował wypadki, spotęgowany przez czynniki jak prędkość czy czynniki pogodowe. Po zapoznaniu się z wszystkimi statystykami powinien dojść Pan do jednego wniosku auta powinny stać. Proszę zauważyć, że nawet przy zachowaniu BHP w miejscu pracy to zdarzają się wypadki. Wniosek - zakazać pracy.

  5. Martyna B

    Martyna BDzień temu

    Zgadzam się panem jeszcze opis tego odcinka trasa Krakow Proszowice a ledwo dojechał do Kocmyrzowa

  6. tenktorypisze

    tenktorypisze2 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="505">8:25</a> o ja pierduuuuuuu

  7. Mike The Ripper

    Mike The Ripper2 dni temu

    Przykład tego ronda po prostu aż poraża. Najbardziej parszywa, podła, ordynarna polska cebula i zgnilizna drogowa... Aż się nóż w kieszeni otwiera, a ciśnienie rośnie do 200...

  8. Mike The Ripper

    Mike The Ripper2 dni temu

    Wyobraźcie sobie taką sytuację - jedziecie np. środkowym pasem i dojeżdżacie do auta, jadącego lewym pasem. Widzicie przejście dla pieszych, więc zrównujecie się z tym pojazdem, żeby nie wyprzedzać niezgodnie z przepisami. Nagle ten samochód daje po heblach, bo ciul z lewego pasa zapragnął sobie przepuścić pieszego. Wypada policjant, zatrzymuje was i chce dać mandat. Co robicie?

  9. Mike The Ripper

    Mike The Ripper2 dni temu

    W ogóle nie przepuszczą człowieka. No tak, bo mnie pieszemu się należy... Tak się właśnie utrwala w narodzie, że to ja mam pierwszeństwo (mimo że pieszy pierwszeństwa bezwzględnego NIE MA). Natomiast lubują się w tym miłośnicy kamerkowi, którzy bezmyślnie walą po hamulcach, byle tylko coś nagrać. Potem dochodzi do stłuczek i innych zdarzeń, bo jakiś patafian obudził w sobie nutkę reżysera... A prawdziwymi mistrzami są Janusze, którzy zatrzymują się przed przejściem i puszczają ROWERZYSTÓW. Tym - co wprost stanowią przepisy - jeździć do przejściach NIE WOLNO. Może tak JB kiedyś zwróci uwagę, że zatrzymywanie się przed przejściem, by puścić rowerzystę to idiotyzm? Mało tego, powinno być klasyfikowane jako naruszenie prawa, z pełnymi tego konsekwencjami... Piesi sami w sobie też są głąbami, bo wydaje im się, że do przejścia to samochód musi stanąć nieruchomo. Ileż razy trafiałem na sytuację, gdy samochody jadą tak wolno, że pieszy dałby radę przejść, a ten stoi i wytęża wzrok, jakby chciał powiedzieć: "no stój k...a!" No i efekt jest taki, że samochody stają, kierowcy się wściekają, płynność ruchu jest zaburzona. Przez jednego matoła, który nie ma bladego pojęcia, jak zachować się na przejściu dla pieszych.

  10. Vateusz Wmordawiecki

    Vateusz Wmordawiecki2 dni temu

    Czołówka programu jak za czasów komuny, robiona chyba w darmowym programie do animacji

  11. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    Dopóki na takich drogach nie będzie mnóstwa kamer i powszechnego mandatowania i odbierania praw jazdy - nic się nie zmieni. Ci ludzie to wsioki - nie z racji miejsca zamieszkania, a z racji mentalności. Innym przejawem ich wsiokowatości jest zwyczaj wywalania za okno opakowań po fastfoodach - walają się tego wszędzie całe stosy... Bo i po co dowieźć do domu i wyrzucić do śmietnika, jak można po wsiokowemu walnąć za okno?

  12. Juzek Kuroń

    Juzek Kuroń4 dni temu

    K apusta P ietruszka R ybitwy wiesniaki nie umieją po prostu jeździć i dla tego jestem za zakazem wjazdu Im do miasta

  13. Martyna B

    Martyna BDzień temu

    Ten odcinek nawet nie pokazuje połowy drogi krakow proszowice ledwo dojechał do kocmyrzowa także może niech pokaże drogę od samych proszowic a potem komentować

  14. Ryszard Festina

    Ryszard Festina4 dni temu

    ale nudne pie...e

  15. Bloodmaro

    Bloodmaro4 dni temu

    Kto powiedział, że nie można "ściąć" ronda? Jeśli użyjesz kierunkowskazu przy zmianie pasa ruchu i zjeździe z ronda, to jest to w pełni legalne 🤷‍♂️ kolejny przykład totalnej nieznajomości przepisów przez tego dziadziusia

  16. bas_sko

    bas_sko3 dni temu

    przy wyjeździe z ronda dwa pasy rozdziela LINIA CIĄGŁA. Cwaniakowanie jest fajne, nie ? Ale znajomość podstaw już kiepska ?

  17. Tomasz Grodzki

    Tomasz Grodzki5 dni temu

    Też ciągle jestem świadkiem takich sytuacji i co. Po prostu czuję bezsilność a ludzie stosujący się do przepisów (nie tylko w tej dziedzinie) uważani są za frajerów. Ale ryba psuje się od głowy więc kiedy rządzący nagminnie łamią wszelkie zasady i Konstytucję to to staje się pożywką dla reszty. Takie szczucie polityków, że jakaś kolumna VIP jechała i nie ustępowała drogi ludziom powoduje, że ci ludzie przestają ustępować drogi karetkom. Pojazd uprzywilejowany ma pewne prawa i ich zgodność stosowania nie my powinniśmy rozliczać a inne służby więc dajmy spokój tej wojnie bo do niczego dobrego ona nie prowadzi. goombay

  18. Kubala

    Kubala5 dni temu

    Co za świry , jak można tak przez rondo przejeżdżać ?? LOL

  19. barciu11

    barciu115 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="278">4:38</a> haha te uszczypliwe komentarze Pana Marka

  20. Paweł Czerny

    Paweł Czerny5 dni temu

    Z innej bajki czekam jak zmienią przepisy z jazdą po chodniku w wawie i zamiast pouczenia zaczną dawać mandaty i to nie śmieszny 250 zł co to jest jak dzień w dzień w wawie jeżdżą po chodnikach mam nadzieję że to się zmieni i już powoli skączy się jazdą po chodniku

  21. Tomek Musielak

    Tomek Musielak5 dni temu

    Niech montują światła albo zmienią te przejścia na wzór niemieckich rozwiązań...

  22. Maciej Broniarek

    Maciej Broniarek5 dni temu

    Swietny odcinek. Doskonaly program. Dzieki Wam przypomnialem sobie wiele przepisow. Dzieki Wam zwracam znacznie wieksza uwage na przejsciach dla pieszych. Dzieki Wam przestrzegam predkosci. Dzieki Wam jezdze coraz bardziej swiadomie. Dzieki Wam mysle na drodze.

  23. Piter Ziom

    Piter Ziom5 dni temu

    Co mają starsze samochody do prędkości... Autor filmu to chyba zawsze jedzie 50 na 50 i zaraz ma 70 i znów 50 i. Hamuje i przyspiesza...

  24. Jack Jack

    Jack Jack5 dni temu

    A do tego na pewno zatrzymuje się na strzałce warunkowej jak nauka jazdy...

  25. nitroprusydek

    nitroprusydek5 dni temu

    Marek wez wytlumacz tą sytuacje tym tumanom bo to co sie dzieje w komentarzach pod filmem wola o pomste do nieba. plgos.info/wideo/e5p8yp6sn7h_fJo.html

  26. BMW E90

    BMW E906 dni temu

    Zamiast tak krytykować innych to skup się dziadek na sobie bo musisz mieć strasznie nudne życie xD

  27. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    @BMW E90 wiemy o Tobie, że jesteś idiotą i burakiem który uważa, że można zapieprzać jak kretyn - tylko dlatego że tak mu się wydaje...

  28. Krzysztof User

    Krzysztof User4 dni temu

    @Jerzy Zięba nie tylko bmw, ale i audi, skoda iinnych mark

  29. BMW E90

    BMW E905 dni temu

    Masiu Masiu no szkoda czasu serio. W ogóle nie można już własnej opinii dać bo zawsze znajda się hieny do krytykowania xD

  30. Masiu Masiu

    Masiu Masiu5 dni temu

    BMW E90 szkoda odpowiadać na takie komentarze :) 🖐🏼🖐🏼🖐🏼

  31. Jerzy Zięba

    Jerzy Zięba5 dni temu

    Taki psychol z bmw przez miasto jechał w Bełchatowie 140 km/h zmasakrował młodą dziewczynę, tacy psychole powinni na budowach taczkami zaprawę wozić a nie wsiadać do samochodu.

  32. Kubuncioify

    Kubuncioify6 dni temu

    Droga jest nieprzemyślana, ograniczenie do 70 totalnie bez sensu- wiem, że są przejścia, ale czy nie lepiej zrobić przejście nad drogą. Nie idźmy w stronę ciągłych ograniczeń w imię bezpieczeństwa, uczmy bezpiecznych zachowań na drodze zamias stawiania znaków ograniczeń prędkości.

  33. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    nie jest nieprzemyślana - droga pozwala na bardzo wygodny i sprawny dojazd do tych podmiejskich miejscowości. Nawet ukłonem w stronę kierowców (chyba niepotrzebnym, jak widać) jest brak ograniczenia do 50 km/h na KAŻDYM przejściu dla pieszych (co jest obecnie standardem na krajówkach). Jeśli już coś jest nieprzemyślane to to, że wygląda na zbyt dobrą i przez to jest sporo idiotów którzy chcą jeszcze bardziej przyspieszyć. Powinna mieć zdecydowanie węższe pasy, wtedy debile by w obawie o lakier swoich 20-letnich BMW jechali zauważalnie wolniej... Tam powinien być fotoradar co kilometr, a na każdym przejściu kamera rejestrująca debili wyprzedzających i omijających samochody przepuszczające pieszych.

  34. Kubuncioify

    Kubuncioify5 dni temu

    @Paweł Rączka Masz trochę racji, jednak wstawiając ograniczania prędkości na przyjemnych szerokich drogach, niczego się nie nauczymy...

  35. Kubuncioify

    Kubuncioify5 dni temu

    ​@Piotr K masz racje przecenianie swoich możliwości jest złe, ale spróbuj tylko się "doszkalać" nawet gdybyś chciał, nie jest to takie proste, przynajmniej dla zwykłego użytkownika drogi, a to właśnie w to powinniśmy inwestować.Drażni mnie to ciągłe ograniczanie prędkości i traktowanie wszystkich kierowców jak debili, niech w końcu zrobią krok w drugą stronę. Debili nic nie powstrzyma przed głupotą. Żeby chociaż te pieniądze z mandatów szył w jakimś stopniu na doszkalnie kierowców, albo niech w końcu zaczną budować kładki na drogach dwupasmowych...

  36. Kulfon Rudobrody

    Kulfon Rudobrody5 dni temu

    Kubuncioify - to chodzi tylko i wyłącznie o nabijanie kabzy urzędasom / pierdzistołkom i nie tylko im. No niby skąd psiarnia "dorobiła" się pościgowych beemek serii 330i xDrive jak nie od frajerów podatników ? Dojnej krowy nie zlikwidują podobnie jak ZUS-u.

  37. Piotr K

    Piotr K6 dni temu

    Pan w nagraniu wyraźnie powiedział, że tam się nie da przejść, bo nikt nie zwraca uwagi na pieszego. Gdybyśmy to robili to pewnie nie musiałoby tam być takiego ograniczenia, ale niestety wszystkim się wiecznie śpieszy. Jeżdżą z taką dopóki auta z drogi nie wyrzuca, bo "przecież jadę szybko i bezpiecznie, mam ponadprzeciętne umiejętności", a w życiu na torze nie był, nie szkolił się z jazdy w poślizgu czy temu podobne - oczywiście dopóki jest długa prosta, 2 pasy, bo można lekko zjechać na ten drugi jak się nie zmieszczę, a jak trzeba będzie wykonać jakikolwiek manewr to jest nagle kolizja/wypadek.

  38. Polok

    Polok7 dni temu

    Stereotypy poleciały od specjalisty. TVP czego oczekiwać więcej jaka telewizja taki specjalista...

  39. Lucky Luke

    Lucky Luke7 dni temu

    "mam 70 a nawet 72 na liczniku" a wszyscy musza mnie omijac

  40. Bloodmaro

    Bloodmaro4 dni temu

    Na liczniku 72 to jak będzie 66 w rzeczywistości to jest góra. Zazwyczaj około 62. No ale skąd taki stary dziadziuś ma cokolwiek wiedzieć o technice 😒

  41. Piter Ziom

    Piter Ziom5 dni temu

    @Marcin Berman taki znawca i filmy nagrywa...

  42. Marcin Berman

    Marcin Berman6 dni temu

    nie da się omijać czegoś co jedzie. Można wymijać lub wyprzedzać.

  43. Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

    Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych7 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="565">9:25</a>min. To NIE przestępstwo a wykroczenie, panie "prawnik"((.

  44. Jerzy Rojek

    Jerzy Rojek7 dni temu

    "Drogowi przestępcy" ! Ja pierd... , strasznie delikatny jest Pan w określeniu tych umysłowych niedojebów którzy tam jeżdżą. Czasem taki kretyn kończy jak ci , na drzewie i Najwyższemu dzięki że nie było tam matki z dzieciakami albo ojciec nie odepchnął żony i dziecka ponosząc samemu śmierć jak było w Warszawie. A ten wrak po uprzątnięciu trupów powinien tam zostać , może to byłoby ostrzeżeniem dla idiotów. I może Pan popytać policjantów na ilu km/h zatrzymał się licznik w tamtym Leonie. To jedno. Kierowcy Podwyższonego Ryzyka to plaga tamtej drogi i gdyby policja chciała to skarb państwa byłby pełniejszy ale mandat w wysokości 200 pln to policja może sobie w dupę wsadzić a nie straszyć takich debili. Za takie sytuacje jak opisane to minimalny mandat 4000 pln , to ma boleć a nie rozzuchwalać. Korzystam z tej drogi i to co pan przez chwilę doświadczył to taka norma tam.

  45. Sokół Wędrowny

    Sokół Wędrowny7 dni temu

    Bo ku.wa brak psów to powoduje, brak mandatów bezkarność debili... Nawet jak cwel jedzie fura za 200 tys zł i kpi z przepisów, dostanie mandat 500 zł to dla niego jak 2 zł. Gdzie ta ku..wa policja jest... Zabierać prawko, wysokie mandaty albo takie filmiki wsadźcie sobie w dupę.

  46. Klaudia ejksza

    Klaudia ejksza6 dni temu

    w mc albo kfc :D

  47. BMW E90

    BMW E906 dni temu

    XD to nie o to chodzi ale dobra

  48. Tomasz Weinbrenner

    Tomasz Weinbrenner7 dni temu

    Do nie jest wyprzedzanie

  49. Hfyug Hfyuh

    Hfyug Hfyuh6 dni temu

    Myślisz że wyprzedzanie to zmiana pasa musi być?

  50. KaktusElektryk

    KaktusElektryk7 dni temu

    Wyprzedzanie - manewr przejeżdżania obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku

  51. Ameliniowy

    Ameliniowy7 dni temu

    Wszystkie opisane tutaj sytuacje to jest wynik ,,publicznych'' przetargów. Zamiast kładki, to litr farby, 4 znaki i za 10mln. mamy coś co nazywamy przejściem dla pieszych. A rondo to kolejny wynik, ponieważ firma kolegi musi zarobić, projekt ronda zrobił 2 letni syn wykonawcy, a nasi wspaniali bracia za wschodniej granicy ciężko pracowali, aby droga nie wytrzymała dłużej niż 2 lata czyli tyle ile pewnie jest gwarancji wykonawcy na dany odcinek. A co do takich pięknych jazd, to pokazujcie nagrania od SOP'u jak rozwalają często auta, jak spychają ludzi z drogi. A no tak zapomniałem. Nie pokażecie tego bo przecież przelew na 2mld przyszedł do was i zamiast spożytkować to właśnie na poprawę bezpieczeństwa na drogach( nie piszę tu o znakach jakie tylko potraficie dać, ale o poprawę stanu nawierzchni dróg oraz na mobilne stacje diagnostyczne bo tyle ulepów jeździ po naszej drodze że to się w głowie nie mieści).

  52. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    Jasne, kładki. Najlepiej w ogóle przejście podziemne, z zasiekami - niech się pieszy przeczołga i zrozumie że nie ma swoją podłą obecnością zakłócać ŚWIĘTEJ PŁYNNOŚCI JAZDY! Tam powinny być po prostu światła wzbudzane przyciskiem - i nie będzie czekania na uprzejmość, tylko czerwone i już. A ronda, wyobraź sobie, są po to żeby właśnie zmniejszyć prędkość a zwiększyć płynność jazdy i przepustowość drogi. Dzięki rondom nie tworzą się korki na drogach dojazdowych, bo można w miarę sprawnie włączyć się do ruchu. Noga z gazu, włączyć myślenie.

  53. El Nino

    El Nino7 dni temu

    Oczywiście że młodzi kierowcy najgorsi haha 😂 nie to co zawodowi kierowcy tirów i skodzinek służbowych oni ta są prawdziwe diamenty na drodze

  54. Marcin Berman

    Marcin Berman6 dni temu

    najgorsze są złotówy, ale fakt, że tiry nie są dalego za nimi.

  55. Matares

    Matares7 dni temu

    91 osób jeździ jak większość z tego odcinka

  56. rydu

    rydu8 dni temu

    co za malkontent

  57. Marek K Iwanowicz

    Marek K Iwanowicz8 dni temu

    Ale pierdzielenie starego satyra.

  58. JAN KOWALSKI

    JAN KOWALSKI8 dni temu

    Kapusta Papryka Rybitwy. Jak widzę KPR i TBU to mnie qwa telepie.

  59. kosmokwak97

    kosmokwak977 dni temu

    czemu akurat TBU?, zawsze mi sie wydawało że kierowcy na TPI są dużo gorzej osławieni na drodze:)

  60. Mariusz Czerlonek

    Mariusz Czerlonek8 dni temu

    Co to jest za dziad straszny

  61. Bart Szot

    Bart Szot8 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="111">1:51</a> bialy van prawie wyprzedza SUBARU przed przejsciem( SUBARU jest sponsorem odcinka), moze celowo zwolnil bo TVP poluje na "obiektywny" material, chcialbym zobaczyc predkosc pana eksperta jak zostal wyprzedzony przed przejsciem, gdzie zywej duszy nie widac, smierdzi ustawka jak ....

  62. rydu

    rydu8 dni temu

    brawo

  63. Mateusz None

    Mateusz None8 dni temu

    90 na 70 toż to myślę że dożywocie innej opcji nie ma haha

  64. Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

    Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych7 dni temu

    Pod ścianę i rozstrzelać).

  65. bas_sko

    bas_sko7 dni temu

    jeśli kiedyś zginie ktoś z Twoich bliskich, bo pajac jechał chociażby więcej o te 20km/h niż było mu wolno to gwarantuję, że będziesz chciał dla niego dożywocia.

  66. Szatan Serduszko

    Szatan Serduszko8 dni temu

    jakoś nie panikują w tej propagandzie że na niemieckim autobahnie jest no limt speed

  67. Szczurson

    Szczurson8 dni temu

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale tutaj nie masz autostrady, więc nie wiem czemu piszesz o autobahnie?

  68. Józek Jękot

    Józek Jękot8 dni temu

    70 to ewentualnie można na rowerze jechać bez przesady żeby się tak wlec, nie każdy ma cały dzień

  69. Павел Мат

    Павел Мат8 dni temu

    Jak 70 mało, to zawsze można iść na nogach 👍

  70. Sebastian Grzesiński

    Sebastian Grzesiński8 dni temu

    Stare Audi A3 ?? Lepsze 100 razy od Pańskiego subaru ;)

  71. No Name

    No NameDzień temu

    Chciałbyś biedaku :D to puszka szrotu te audi a3 :D ja mam 2 letnie auto bo moge a Ci z audi A3 to biedaki z żadnymi szansami na przeżycie przy poważnej kolizji :D zaraz znajdą się biedaki co maluchem jezdza i mowią ze jest lepszy no niestety nie na te czasy :D

  72. vielton o

    vielton o6 dni temu

    Kałdi to wieś jeździ

  73. rydu

    rydu8 dni temu

    @rothdareal to juz youngtimer

  74. Павел Мат

    Павел Мат8 dni temu

    @rothdareal jak się zarysuje, to nie szkoda xD 😅

  75. Marek

    Marek8 dni temu

    @rothdareal ucierpiała duma, brak budżetu na nowe 😅

  76. Adi Asd

    Adi Asd8 dni temu

    Niestety prowadzący znowu pokazuje. Jak nie powinno się jeździć. A czepia się roweru że nie jeżdżą przy krawężniku. Nie jeździmy środkiem pasa!!!

  77. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    Jeździmy. Na motocyklu też. Polscy wariaci za kierownicą potrafią w razie "potrzeby" zepchnąć jednoślad z drogi - nieważne czy tam pobocze, czy wysoki krawężnik. Kiedy jedzie się prawie środkiem, nie mają jak wyprzedzić. A my, jeżdżąc na dwóch kołach, też chcemy żyć. Jak jeździmy na czterech, to nie spychamy, bo rozumiemy. Polecam spróbować na dwóch, optyka się znacznie zmienia. A potem na pieszo. I jakoś się bardziej chce zwalniać i zatrzymywać przed przejściem.

  78. smok wawelski

    smok wawelski8 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="347">5:47</a> - wielu z nich twierdziłoby przy zatrzymaniu, że nie wyprzedzało, jechali tylko swoim pasem.. wystarczy popatrzeć na niedawne popisy złotówy w odcinku z Krakowa..

  79. Dominik Bartczak

    Dominik Bartczak9 dni temu

    Na tak ruchliwej drodze powinna być sygnalizacja. Myślę że w tedy by rozwiązano problem.

  80. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    @Skręć W Lewo rozwiązaniem problemu jest dorośnięcie kierowców do tego, żeby nie zapieprzać.

  81. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    @BluesyBor To zwykła droga dojazdowa do podkrakowskich mieścinek. Nie ma znaczenia czy pojedziesz 70 czy 90, bo i tak w najlepszym razie skróci to czas jazdy o parę minut. Zachciewa się Tobie jakichś autostrad, ze skrajnie niewygodnymi dla pieszych kładkami lub przejściami podziemnymi. W imię zaoszczędzenia głupich kilku minut? Wyjedź wcześniej, a nie wymyślaj drogich i bezsensownych modyfikacji drogi...

  82. Skręć W Lewo

    Skręć W Lewo5 dni temu

    @Dominik Bartczak Sygnalizacja nie jest rozwiązaniem problemu tylko jego maskowaniem.

  83. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    Sygnalizacja, murki na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, wyniesione wysepki na przystankach i przejściach dla pieszych... właściwie czemu nie - na koszt sprawców wypadków, skoro przemawianie do rozumu nie działa. No i zabieranie lejcy dożywotnio, skoro rozumu brak.

  84. Dominik Bartczak

    Dominik Bartczak7 dni temu

    @BluesyBor 👍

  85. OpenworkTV

    OpenworkTV9 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="250">4:10</a> - #hot70challenge2 (w ogóle tak by się mógł cały ten odcinek programu nazywać)

  86. czaryone

    czaryone9 dni temu

    Rondo jest źle zaprojektowane, po taniości. Droga powinna przed dojazdem zakręcać delikatnie w prawo, później delikatnie w lewo - żeby kierowcy byli zmuszeni zwolnić. Następnie droga powinna znowu skręcać w prawo i pod kątem ustawiać kierowców do wjazdu. A tak zrobili prostą drogę z kółkiem - to wszyscy omijają. Innym rozwiązaniem byłoby zrobienie większej wysepki, na tyle dużej żeby nie dało się ścinać, a przy okazji żeby nie trzeba było zwalniać do 20 km/h tylko np. do 40km/h. Brak mózgu i wyobraźni to inna sprawa

  87. Mateusz Kowalski

    Mateusz Kowalski4 dni temu

    @euzam Kierowcy źle jeżdżą - to jest fakt i teraz możemy to powtarzać codziennie przez kolejne 100 lat. Albo zbudować rondo/skrzyżowanie debiloodporne. Które rozwiązanie da najszybszy efekt?

  88. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    Portfel leżał na ulicy, kto by nie podniósł i nie zabrał... jak ktoś chce znaleźć wytłumaczenie dla omijania przepisów, czy niemoralnego zachowania, to zawsze znajdzie. Murek na części wewnętrznej obwiedni (niski! i znak przed) i się miłośników jazdy na wprost przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym, do tego bez sygnalizowania zmian pasów ruchu wyleczy definitywnie z takiej jazdy. Oczekiwanie na lawetę pozwala nawet ochłonąć z irytacji na stawiającego ten murek.

  89. czaryone

    czaryone8 dni temu

    @euzam Na bezpieczeństwo na drodze dla się kilka czynników: Odpowiednio zaprojektowane drogi - tak stworzone aby utrudnić łamanie przepisów. Odpowiednio zaprojektowane samochody - systemy bezpieczeństwa itp. Odpowiednio wyszkoleni kierowcy - tutaj jest niestety najwięcej błędów. Czynnik ludzki zawsze zawodzi. Mogę być super kierowcą, się trafi się baran który zajedzie mi drogę, naciśnie hamulec prawie powodując wypadek - pojawiają się ogromne nerwy i stres. Mniej krwi płynie do mózgu, staje się rozkojażony i przestaje uważać i wtedy można zrobić coś głupiego pomimo że nie chcesz tego - takich rzeczy organizatorzy ruchu w Polsce w ogóle nie biorą pod uwagę. Biologii nie zmienisz. Błędy te można eliminować wymuszając pewną organizację - np. zwężając i zakręcając drogi tak aby kierowcy dostosowali prędkość - tutaj leżymy. Wszędzie szeroko a rondo malutkie. Tego wszystkiego można było uniknąć już na etapie projektowania. Inną sprawą są prześciga dla pieszych - powinny być odizolowane od ruchu na takiej drodze, tylko przejścia podziemne albo nad drogą. Obecnie tylko światła ich uratują - ale też będą powodować korki. Rozwiązanie o którym mówię jest prosto z Anglii. A tam są same ronda. To nie chodzi o kompleks Polaczka tylko o złe projektowanie dróg - po taniości. Na całym świecie trzeba hamować kierowców. Nie dlatego że wszędzie są Polacy tylko dlatego że tak działa mózg. Gdy przyzwyczaisz się do prędkości to make 50 wydaje się jak byś stał w miejscu. W Anglii dlatego tak konstruują ronda żeby nie dało się się jechać szybciej. A tutaj do rondo wręcz zachęca do ścinki. Po prostu jest to źle zrobione.

  90. smok wawelski

    smok wawelski8 dni temu

    @Trelik a gdzie jest napisane, że masz do ronda dojeżdżać 100 i potem ci szkoda hamować ?? Dojedź 50 i wtedy sie da bez nadmiernego zwalniania objechać go poprawnie..

  91. Trelik

    Trelik9 dni temu

    Wystarczy tutaj poszerzyć wysepkę o ten pas wewnętrzny i zrobić tylko jeden pas albo zrobić turbinowe. Dużym autem sam też bym tak pojechał na wprost, bo po co marnować paliwo na niepotrzebne wyhamowanie prędkości.

  92. lukaszplaw

    lukaszplaw9 dni temu

    A gdzie jest policja? Skoro wszyscy wiedzą, że w tamtym miejscu (jak w wielu innych) zdecydowana większość kierowców łamie przepisy to dlaczego policja nie reaguje? Panie Marku - był program o niskiej jakości oznakowania może to już pora na program o bezczynności krakowskiej policji. Ze swoich doświadczeń widzę, że policja nie reaguje na większość wykroczeń - kierowcy mogą bezkarnie jeździć po chodnikach, przejściach dla pieszych, wyprzedzać gdzie popadnie, parkować gdziekolwiek. Kiedy skończy się to przyzwolenie na łamanie przepisów?

  93. lukaszplaw

    lukaszplaw7 dni temu

    @smok wawelski ostatnimi czasy często widziałem ich też na przystankach autobusowych. Są tak zajęci wypatrywaniem autobusów, że nie widzą wykroczeń popełnianych przez kierowców. Natomiast sytuacja nie dotyczy tylko czasów koronawirusa - wcześniej również policja utwierdzała kierowców w poczuciu bezkarności.

  94. smok wawelski

    smok wawelski8 dni temu

    większość radiowozów stoi teraz np. pod szpitalmi i w podobnych miejscach, aby straszyć ludzi co w kolejce stoją i żeby się nie zbliżali do siebie..

  95. Lech Kotwica

    Lech Kotwica9 dni temu

    Policja jechała Insignią turbo 😁

  96. Edek Zbazy

    Edek Zbazy9 dni temu

    co za malkontent z tego prowadzącego

  97. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    @Edek Zbazy Źródło można poprosić? W Niemczech, przynajmniej w okolicach Hamburga, kierujący potrafią się zatrzymać w środku niczego (mowa o terenie zabudowanym), żeby pieszy mógł przejść. Albo wpuścić na pas do skrętu w prawo kierowcę który jedzie prosto, nie znając układu drogi - cały prawy pas mi tak kiedyś stanął, bo zorientowałem się, że nie mogę skręcić z mojego w prawo, a włączyłem kierunkowskaz. Zatrzymały się auta... przede mną, na pasie po prawej. Żadnego trąbienia, krzyków, zajeżdżania później. W dużych polskich miastach się poprawia, może się i tego doczekamy u nas.

  98. Edek Zbazy

    Edek Zbazy8 dni temu

    @smok wawelski Te wykroczenia jak mówisz robią wszyscy i ty też. Chodzi o to że to prawo drogowe jest pokraczne a ten człowiek przedstawia je jakby było jedynym właściwym rozwiązaniem . Popatrz na Niemcy. Tam pierwszeństwo mają piesi tylko w ścisłym centrum miasta do 30km/g, do 50km/h już pierwszeństwo w mieście ma auto a poza miastem i to jeszcze na dwupasmowkach to zawsze są światła. Wiesz ile to żyć ludzkich ratuje. Przy 70km/h jest za dużo zmiennych i tego nie ogarniesz mając wiele spraw na głowie i wg życie w tym zagonionym świecie pozdrawiam.

  99. smok wawelski

    smok wawelski8 dni temu

    Co ci nie pasi ?? Nie pasuje, ze o twoich wykroczeniach mowi ??

  100. Yoky

    Yoky9 dni temu

    Przyjedźcie na ósemkę Wrocław - Kłodzko. Tutaj dopiero jest hardkor.

  101. Jakubek1993

    Jakubek19938 dni temu

    Nie bez powodu wspólnie z DK 35 są najniebezpieczniejszych drogami na dolnym Śląsku.A i jeszcze A4.

  102. Krzysztof Akierman

    Krzysztof Akierman9 dni temu

    A zna Pan panie kochany takie oto powiedzenie - tepe, bezmyslne stosowanie sie do realiow?? Np. abym mogl wjechac do znajomego na jego posesje, musze "przejechac" znak - zakaz ruchu - , ba, a pare metrow dalej jest 5 (slownie -piec) garazy!!! Oczywiscie, ma Pan wiele racji, a rownie wiele przesady, stad podejrzewam, ze jest Pan bardziej BeHaPowcem, bowiem ci ludzie maja tendencje do przesady np. zwracajac uwage wchodzacemu na drabine, zeby ten uwazal by nie spadl z drabiny, jakby wchodzacy o tym nie wiedzial!!! Przesadyzm, to domena ogrodnika, bowiem w tym zawodzie naprawde trzeba wiedziec, gdzie i kiedy przesadzac....Zaluzmy wiec, ze jedzie Pan 50-tka na drodze malo ruchliwej, na ktorej mozna jechac 70-tka, ja Pana wyprzedzilem i po wyprzedzeniu wrzucilem prawy kierunkowskaz w/g przepisow, tylko mam pytanie, skoro nikogo wiecej w tym momencie nie ma oprocz nas dwoje, to co dal ten moj kierunkowskaz??

  103. Krzysztof Akierman

    Krzysztof Akierman7 dni temu

    @Tomasz Gwiński A czy Tobie naprawde sprawia trudnosc rozeznanie w terenie? Odruchu mozesz nauczyc i malpy - skret kieronica - kierunkowskaz, skret kieronica - kierunkowskaz. Natomiast My dobry czlowieku, tutaj spiesze sie Ciebie poinformowac, iz tym wlasnie roznimy sie od malp, ze jestesmy istotami rozumnymi, stad powinnismy umiec rozeznac; tak zagrozenie, jak i kiedy zaistnieje ta potrzeba uzycia kierunkowskazow! Jasne, ze ni bede sie tu upieral w momencie, kiedy jest kilku uzytkownikow, to chociazby dla rozladowania napiecia jest warto go uzyc, ale to wlasnie pokazuje rownoczesnie fakt - Myslenia kropka

  104. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    Nie migamy, kiedy nikogo nie ma, gwałcimy, jak nikt nie widzi. To oczywiście żart, ale serio, żarówki do kierunkowskazów są aż tak drogie, żeby nie traktować sygnalizacji manewrów jako nie wymagającego myślenia odruchu, którego brak może kogoś (nas) kosztować zdrowie lub życie? Uprzedzając pytanie, tak wiem, ile kosztują nowe LEDy kierunkowskazów do np. Audi. Ale wiem też jaką mają trwałość. Jeden wybity ząb to drożej.

  105. Krzysztof Akierman

    Krzysztof Akierman8 dni temu

    @smok wawelski A skad u ciebie maliniaku, taka pewnosc, ze nikt po mnie nie bedzie plakal, cholera, jakis jasno widzacy jestes? A jesli juz mialbym sie wyprowadzic, to gdzie bys mi polecil? No widzisz gosciu malinowy, takie bzdury wypisujesz, ze nawet wstydzisz sie pod nimi podpisac wlasnym imieniem

  106. czaryone

    czaryone8 dni temu

    @smok wawelski oj pomyliło mi się 👍 Źle zaznaczyłem

  107. smok wawelski

    smok wawelski8 dni temu

    @Krzysztof Akierman no niestety nie jestem idiotą jak ty.. i to podwójnym, bo się do tego przyznajesz.. jak ci prawo przeszkadza, to się wyprowadź, droga wolna, nikt po takim palancie nie będzie płakał..🤣🤣🤣

  108. Marcin Nowak

    Marcin Nowak9 dni temu

    za potrącenie na pasach powinna być kara bezwzględnego więzienia oraz nagłaśniany każdy taki przypadek, myślę że by poskutkowało

  109. Edek Zbazy

    Edek Zbazy9 dni temu

    za tak głupie przepisy powinny urzedasów rozliczyć. Nie da się ogarnąć tylu zmiennych. w niemczech jest zupełnie inaczej z tymi przejściami.

  110. paweł aaron

    paweł aaron9 dni temu

    Kiedyś jako pieszy potrafiłem przechodzić przez dwupasmówkę bo co dzień do pracy szedłem Teraz nie powinno takich przejść tworzyć ale GDDiA ma bezpieczeństwo głęboko w dupie zamiast przejść powinny być podziemne lub nadziemne lub wykorzystywać istniejąca infrastrukturę jeżeli droga przebiega przez wzniesienie lub wał Wtedy wypadków będzie mniej ale zawsze znajda idioci by zaistnieć na yt

  111. nobodynemoq

    nobodynemoq3 dni temu

    @paweł aaron jasne, pieszy zamiast przejść przez jezdnię ma się wspinać na wysokość 7 metrów i nadrabiać jakieś 100m drogi. I w imię tego, że nie zwolnisz przed przejściem, ma być wykonana inwestycja kosztująca kilka milionów złotych. No interes życia normalnie...

  112. paweł aaron

    paweł aaron7 dni temu

    Tomasz Gwiński Ja na myśli mam przejścia nadziemne i podziemne tez dla rowerzystów Koszty musza być i porządnie zrobione Takie przejścia Nadziemne czy podziemne mogą dopasowane w teren czy krajobraz Windy to przesada

  113. Tomasz Gwiński

    Tomasz Gwiński7 dni temu

    Zawsze to się znajdą idioci, którym obojętne jest bezpieczeństwo pieszych. Dziwi, zamiast ochrony własnego tyłka, obwinianie nie kierowców łamiących przepisy, tylko GDDKiA. Naziemne musiałyby mieć działającą windę. Wszystkie, działającą zawsze. Nie wszyscy są młodzi i sprawni, a nawet ci kiedyś nie będą i się im myślenie zmieni (szkoda, że dzisiaj wyobraźni nie starcza). Cena...? Podziemne? Odwodnienie, odpowiednie wzmocnienie stropu dla ruchu nad nim. Cena...?

  114. czaryone

    czaryone9 dni temu

    Dokładnie!

  115. Edek Zbazy

    Edek Zbazy9 dni temu

    przez dwupasmówki bezwzględnie powinny być światła

  116. Dominika Czech

    Dominika Czech9 dni temu

    Najpieknijsze sa te przejscia dla pieszych przez 4 pasy ruchu bez swiatel. Gratulacje zaprojektowania wiecej takich👍

  117. młody kierowca

    młody kierowca9 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="358">5:58</a> Zgadzam się - ewidentnie widać różnicę o te 40! Nieraz się z tym spotykam (gdzie indziej). <a href="#" class="seekto" data-time="372">6:12</a> Nie podoba mi się odstęp prowadzącego!

  118. Tadeusz Krassowski

    Tadeusz Krassowski9 dni temu

    Gdzie jest policja???????

  119. Wiesław Jurak

    Wiesław Jurak8 dni temu

    Policja jest

  120. mrGP12121

    mrGP121219 dni temu

    Mają pełne ręce roboty,bo łapią ludzi bez maseczek.

  121. Benedykt Kocierz

    Benedykt Kocierz10 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="162">2:42</a> Ci piesi powinni zacząć nagrywać te samochody które nie stają przed pasami gdy pieszy czeka na możliwość przejścia ,toż to wykroczenie .

  122. Skręć W Lewo

    Skręć W Lewo5 dni temu

    Benedykt Kocierz To nie jest wykroczenie.

  123. BluesyBor

    BluesyBor8 dni temu

    To te przepisy już weszły? Myślałem, że dopiero od lipca...

  124. Piotr Hofer

    Piotr Hofer10 dni temu

    Nie ma się co dziwić Proszowice to wieś ludzi co całe życie jeździli po polu uprawiając s nie po drogach

  125. Hfyug Hfyuh

    Hfyug Hfyuh6 dni temu

    @Łukasz L co ma robota w polu do jazdy po drodze ?

  126. Piotr Hofer

    Piotr Hofer10 dni temu

    @Łukasz L nie jestem z Krakowa jestem tak samo z prowincji ale widząc blachy KPR widać styl jazdy coś odpierdoli zaraz

  127. Łukasz L

    Łukasz L10 dni temu

    Ale pewnie 90% aut to przyjezdni więc jak ma się twoja teoria, a po Krakowie to pewnie wszyscy przepisowo jadą bo tam przecież inteligencja tam.

  128. Deltargrey

    Deltargrey10 dni temu

    Od lat ronda w Polsce projektowane są w ten sam sposób. Przypomina mi się monolog z pociągu z Dnia Świra. Dlaczego nie ma na tej trasie rond turbinowych? plgos.info/wideo/q4uhmm-qmtVdims.html

  129. passenger9000

    passenger900010 dni temu

    Zgadzam się. Przy czym te zwierzęta i na rondzie turbinowym są w stanie zmienić pas....

  130. Fahren

    Fahren10 dni temu

    Ja chędożę - pasy na dwupasmówce z podwyższoną prędkością bez świateł. W ciągu 15 sekund przejechane 3 przejścia. To po co tam jest ten lewy, skoro przejeżdżając jedne pasy od razu jest się przed następnymi? Na moje - światła z przyciskiem dla pieszych. Można wyprzedzać, pieszy nie czeka, wszyscy zadowoleni

  131. BluesyBor

    BluesyBor8 dni temu

    Nie ma pieniążków, nie ma światełek. Myślisz, że za co przywieziono chińskie odpady Antonovem? :)

  132. rObSoN

    rObSoN10 dni temu

    Aleja Generała Władysława Andersa - Aleja Jana Pawła 2 -Tadeusza Ptaszyckiego do obwodnicy . Odcinek jest nasiany przejęciami dla pieszych , jeżdżę tamtędy prawie co tydzień i zauważyłem ze od pewnego czasu mało kto naprawdę mało kto wyprzedza mnie tam na pasach . Mozę dlatego ze przejścia dla pieszych są widoczne z daleka barierki , namalowane pasy , może tak powinno być wszędzie ? Moim skromnym zdaniem powinno być coś takiego ze kamera sobie nagrywa , albo lepiej dron i obserwuje ruch na drodze a Ci co łamią przepisy zdjęcie/filmik i mandat . Karać ostro tych co w perfidny sposób łamią przepisy po to one są żeby każdy z nas czuł się bezpiecznie , jak nie mają kasy to zabierać samochód .

  133. Philips live

    Philips live10 dni temu

    Ale ja bym chcial spotkac pana prowadzacego zeby sebix sie z nim skonfronowal jak zatrabi mu :D

  134. Galenros

    Galenros10 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="360">6:00</a> Gdyby on miał 110km/h to by nie było tak źle ;)

  135. Ja Ja

    Ja Ja10 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="63">1:03</a> Jaki "szybki i wściekły: :D Pozdrawiam gorąco Pana Dworaka :)

  136. Paweł G.

    Paweł G.10 dni temu

    Niestety nic się nie zmieni, jak nie będzie bata w postaci wyższych mandatów. Po prostu to śmiech na sali jak za przekroczenie o 50 czy więcej jest 500 zł. I co z tego, że zabiorą prawo jazdy jak wielu debili i tak jeździ bez. A jakby za przekroczenie o 50 km/h było np 3000 zł za 60 km/h 4000 zł itd. to jak jeden z drugim debil nie będzie miał takiej kasy to się będzie bujał z komornikiem przez wiele miesięcy. I po co ta grupa SPEED??? Cóż z tego jak złapią takiego idiotę, który przekroczy prędkość o 90km/h i dostanie 500zł. Dostałby 7000 zł, to inaczej by jeździł. Nic nie boli jak np. w jednej chwili utrata miesięcznej pensji czy nawet dwu/trzy miesięcznej. Ale nikt takich przepisów nie wprowadzi, bo kierowcy to chyba największa grupa wyborców i nikt nie będzie się narażał...

  137. Paweł G.

    Paweł G.3 dni temu

    @El Nino Niby tak, ale takie zarobki to zdecydowana mniejszość. W większości to minimalna pensja, albo średnia krajowa. Skoro takich osób jest najwięcej, to właśnie tam powinno to zadziałać. Osoby mało lub średnio zarabiające nie odczułyby tych podwyżek mandatów. Wiadomo, że można wprowadzić jakieś rozwiązania hybrydowe łączące oba pomysły. Ogólnie jest dramat. I dalej ludzie będą ginąć tysiącami, bo debl chciał zaszpanować i pokazać co jego auto potrafi...

  138. El Nino

    El Nino7 dni temu

    Nie wyższe mandaty a procent od zarobku jak w cywilizowanym kraju co Ci da mandat 15 tys jak ktoś może tyle zarobić w 15 min? Tylko procent od zarobków byłby skuteczną metodą

  139. Saakaszwili

    Saakaszwili10 dni temu

    Zapraszam na jazdę po tym odcinku o godzinie 6 rano :D

  140. Bartosz Staszyński

    Bartosz Staszyński10 dni temu

    <a href="#" class="seekto" data-time="110">1:50</a> Na jakiej podstawie Pan "podejrzewa", że gdyby kamery nie było to doszłoby do wyprzedzania. Później wysnuty wniosek, że "wiemy, ale nie stosujemy". Ja bym to uznał jako przykład na to, że wiemy i stosujemy, ale odcinek nie może pokazywać dobrze jeżdżących kierowców przecież więc prowadzący musi robić takie podejrzenia

  141. Bart Szot

    Bart Szot8 dni temu

    1:51 bialy van prawie wyprzedza SUBARU przed przejsciem( SUBARU jest sponsorem odcinka), moze celowo zwolnil bo TVP poluje na "obiektywny" material, chcialbym zobaczyc predkosc pana eksperta jak zostal wyprzedzony przed przejsciem, gdzie zywej duszy nie widac, smierdzi ustawka jak ....

  142. czaryone

    czaryone9 dni temu

    Pojechał z tematem.

  143. paweł Cabak

    paweł Cabak10 dni temu

    Więcej rozwiązań z zachodu ronda oddzielone pasy betonem Nederlandi skrzyżowania podniesiona nawierzchnia Belgia kamery skrzyżowania i autostrady Niemcy i policji nie trzeba a kierowcy pokornie pomykają

  144. Adam Mehring

    Adam Mehring10 dni temu

    Nie wiem czy to stereotyp, ale wiele razy uratował mi życie. Zauważyłem pewną dziwną rzecz. Do pracy jeżdżę Obwodnicą Trójmiasta. Zasadniczo 70-80% samochodów, których spotykam, to auta zarejestrowane w pomorskim. Natomiast jeśli chodzi o sytuacje niebezpieczne, zajechania, wymuszenia pierwszeństwa, w tym często głupie i bezsensowne, to robią to głównie kierowcy z poza województwa. Na początku, myślałem, że bardziej mi się rzucają w oczy, więc postanowiłem to policzyć i wyszło mi, że 80% to samochody z poza województwa, w tym w dużej mierze małopolskie, śląskie, mazowieckie (chociaż w tym przypadku zapewne statystyki zawyżą samochody leasingowane oraz należące do warszawskiej centrali) i lubelskie. I jak to jest. Człowiek, który jedzie z Krakowa czy Lublina do Gdańska musi się czuć naprawdę pewnie. To raczej nie będzie nastolatek, który przejeżdża swoje pierwsze kilometry czy staruszek, który zasadniczo nie rusza się poza teren własnej gminy, no ale wyjątkowo musiał pojechać do stolicy województwa. W związku z tym 80% lokalnych kierowców powinno odpowiadać za jakieś 90-95% drogowych fauli, a nie za 20%. I nie mówię, że kierowcy z pomorskiego są tacy wspaniali, bo np. nie miałem żadnej groźnej sytuacji np. z samochodami z zachodniopomorskie, lubuskiego. Opolskie i dolnośląskie też rzadko. Co tam się na południu i wschodzie dzieje?

  145. Adam Mehring

    Adam Mehring10 dni temu

    @Mario Benet Ja nikogo nie usprawiedliwiam. Chociaż tak się zastanawiam czy może w pomorskim przestać uznawać prawa jazdy wydane w innych województwach, w szczególności w małopolskim, lubelskim, świętokrzyskim i mazowieckim. Przy okazji zobaczyłem sobie kompilacje drogowych fauli z pomorskiego. Nie dość, że filmiki krótkie, to jeszcze niedługo będą tam sytuacje, w których ludzie na dziennych światłach jadą w szarówkę.

  146. Mario Benet

    Mario Benet10 dni temu

    Kogo usprawiedliwiasz? Możesz pisać, co chcesz, lecz ludzie i tak ci nie uwierzą. Samochód dla wielu jest jak narkotyk, jak piwo, czy pół litra wódki, bowiem odbiera rozum.

  147. Dew Bolt

    Dew Bolt10 dni temu

    Dla ludzi ze wsi rondo to rondo a tu organizator ruchu zafundował 4! (słownie cztery) różne skrzyżowania o ruchu okrężnym! Jadąc od Proszowic pierwsze tzw turbinowe, jest najbezpieczniejsze i najmniej na nim problemów. Drugie można powiedzieć standardowe ale takie skrzyżowanie opuszczamy tylko z zewnętrznego pasa ruchu. Częste na tym "rondzie" jest wyjeżdżanie bezpośrednie z lewego pasa. Trzecie skrzyżowanie to już majstersztyk czyli słynna 8 dwa "ronda" sklejone do siebie. Tu mamy wyznaczone pasy ruchu czyli przed skrzyżowaniem już wiemy co będzie dalej. Prawy pas TYLKO do skrętu w prawo i jazdy na wprost lewy pas TYLKO do jazdy na wprost lub skrętu w lewo. Dochodzi tam do wypadków bo ludzie jak w przypadku ronda standardowego chcieliby prawym pasem móc objechać rondo w koło. Niestety nie można! Czwarte rondo podobne do drugiego standardowe z tym, że fizycznie krzywe, poprostu wykonawca drogi albo zrobił go krzywo albo był totalnym debilem! Krzywo tzn są na nim górki, wjeżdżam pod górkę i zjeżdżam z górki! Skrzyżowania na wzór pierwszego WSZYSTKIE powinny być turbinowe lub z WYZNACZONYMI pasami ruchu! 😁 proste? No proste! Niestety w Polsce wszystko musi być... nie proste! Organizator ruchu to jakiś cymbał a te wszystkie barany jeżdżące tam to orangutany 😅 pozdrawiam normalnych ogarniętych i pana prowadzącego!

  148. Aaa Bbb

    Aaa Bbb10 dni temu

    Wystarczy co kilkaset metrów/kilometrów postawić światła z czujką na prędkość - przekroczona czerwone. I po problemie :) Swoją drogą mega durna droga, niby dwupasmówka a chodnik obok bez jakichkolwiek barierek /zabezpieczeń

  149. Aaa Bbb

    Aaa Bbb8 dni temu

    @BluesyBor W Poznaniu działa bardzo dobrze :)

  150. BluesyBor

    BluesyBor8 dni temu

    O ile pamiętam, to kilka lat temu próbowano takich rozwiązań w paru miejscach w kraju i okazywało się, że ludzie takie czerwone bardzo chętnie ignorują. Bez kamery to nie ma sensu. ;)

  151. 2000belus

    2000belus10 dni temu

    Polska policja to fikcja..! Kilku mundurowych za tekturowym czołgiem, lub inwalidą na wózku w Warszawie to tak..! Jak najbardziej. Na polityczny rozkaz. Obywatelu Szymczyk.., nie ogarniacie tematu to widać..! Może oddajcie mundur.. i piszcie zamiast służyć książki..!

  152. woj26

    woj2610 dni temu

    No właśnie gdzie jest Policja !!!!!!!

  153. Saakaszwili

    Saakaszwili10 dni temu

    jest policja oj jest tylko że w nieoznakowanych

  154. Elif Polska

    Elif Polska10 dni temu

    Tutaj jest.Jakiś problem chłopcze

  155. woj26

    woj2610 dni temu

    polonista -czy kierowca!

  156. 2000belus

    2000belus10 dni temu

    Słowo ..policja w znaczeniu ogólnym piszemy ..małą literą..!

  157. Basia

    Basia10 dni temu

    Średnio licząc zwykły robotnik w Niemczech przy zarobkach 2500E dostanie mandat za przekroczenie prędkości 35E, w Polsce przy zarobkach 2500zł, za przekroczenie prędkości dostanie 500zł mandatu. Wg przeważajacych zarobków w Polsce są dość duże mandaty, dziwi mnie że Polacy są tak głupi i tak chętnie pozbywają się pieniędzy, które ciężko zarabiają. A Niemiec tak niskie kary - płacze i uważa by ich nie mieć.

  158. Justyna Biber

    Justyna Biber9 dni temu

    @Basia - nikogo nie poniżam. Wiem, że nie każdy może być tak jak JA: Asistent Menager Zarządu Spółki - bo nie każdy potrafi tak szeroko rozłożyć nogi ;-D

  159. Basia

    Basia9 dni temu

    @Justyna Biber Sama jesteś nieudacznikiem, skoro sprzątaczki, czy zwykłych robotników masz za ludzi poniżej swojego ego.

  160. 2000belus

    2000belus9 dni temu

    @Justyna Biber Ja jakoś..genetycznie chyba nie interesuję się innymi ludźmi ile zarabiają.. Pilnuję raczej swojego nosa , a nie tworzę katolickich historii o korbach, kręceniu guzików i hamulcach..!

  161. fenix4232

    fenix423210 dni temu

    Właśnie niedawno Niemcy podnieśli stawki. Za przekroczenie o ponad 70 kmh w zabudowanym jest 680 euro.

  162. Justyna Biber

    Justyna Biber10 dni temu

    Znasz kogoś kto faktycznie zarabia mniej niż3.5-4.0 tys.? Bo ja - w dzisiejszych czasach - NIE. Pomijając nieudaczników oraz genetycznych leni wybierających pracę, w której się nie pracuje typu naciskanie 8h guzika, kręcenie korbą/przyciskami w tramwaju itd. W normalnej robocie nie ma szans by nie zarobić na stanowisku robotniczym 4-6 tys. na tzw. rękę.

  163. Eryk Artmam

    Eryk Artmam10 dni temu

    W Niemczech nie znajdziecie przejścia z zebrą bez sygnalizacji na takiej drodze. Może bierzmy przykład z lepiej rozwiniętych drogowo państw.

  164. Jerzy Rojek

    Jerzy Rojek7 dni temu

    Ejże ! Czy Ty nie podważasz naszych narodowych pryncypiów ??? My się mamy uczyć ? I to od Niemca ? Toć oni nas Panie w "39 ... I tak się kręcimy w kółko i wyważamy wciąż drzwi które inni już dawno otwarli.

  165. paweł aaron

    paweł aaron9 dni temu

    Szkoda paliwa żeby przepuścić pieszego powinny zamiast tego przejścia nadziemne i podziemne Koszt wraca ponieważ mniej gazów wyniku ruszania z przejścia Tylko chodzi o drogi wielopasmowe i dwu pasmowej oraz jedno tylko przypadku drogi krajowej nie lokalne

  166. Vasco Da Gama

    Vasco Da Gama10 dni temu

    Jedyną rzeczą, jaką już dawno powinno zrobić miasto, to ustawianie na owej drodze, kilku kamer monitorujących prędkość, ewentualnie jak na drodze między Mrągowem, a Pieckami, pomiar prędkości w czasie od punktu A, do punktu B.

  167. Sebastian Tr

    Sebastian Tr10 dni temu

    Co tu się dziwić jak nie ma policji. To ludzie robią co chcą. Pytania, które należy zadać to: Gdzie jest policja? Czemu nie wystawia mandatów za taką jazdę? Czemu wciąż tyle przestępców jeździ po naszych drogach? Czemu ma to służyć?

  168. Jerzy Rojek

    Jerzy Rojek7 dni temu

    To ma służyć temu żebyśmy mieli pod dostatkiem filmów na YT i żebyśmy się nie zanudzili na śmierć podczas codziennych walk ulicznych zwanych dojazdami do i z pracy.

  169. 2000belus

    2000belus10 dni temu

    Są w Warszawie.. Gonią czołgi z tektury i inwalidę na wózku..!

  170. Marcin Pawłowski

    Marcin Pawłowski10 dni temu

    Przed przejściami trzeba po prostu zawęzić do jednego pasa ruchu. Parę betonowych kloców, 2 litry farby i gotowe.

  171. Jerzy Rojek

    Jerzy Rojek7 dni temu

    Ewentualnie zapory betonowe i slalom. Droga do nikąd. Ale mandat za 200 pln też o dupę potłuc. Uczmy się od naszych zachodnich i południowych sąsiadów. A nie od tych ze wschodu.

  172. czaryone

    czaryone9 dni temu

    Niestety masz rację.

  173. Hexiuu

    Hexiuu10 dni temu

    Mmm znowu czepianie się na siłę czegoś co nikomu nie przeszkadza

  174. margotogram

    margotogram7 dni temu

    @RaptoR1261 przepraszam, założyłam, że to do mnie. Pozdrawiam.

  175. RaptoR1261

    RaptoR12618 dni temu

    @margotogram To była ironia proszę Pana. Poza tym odniosłem się do komentarza Hexiuu a nie pańskiego. Sam jeżdżę sporo i przeraża mnie to co się dzieje na naszych drogach. Skoro tak wiele osób nie widzi w piractwie problemu, to może naprawdę warto się zastanowić nad zniesieniem zasad, kodeksu drogowego? Wbrew pozorom w krajach, które wymieniłem uczestnicy ruchu drogowego pilnują się, mają wyczulony instynkt przetrwania i każdy zwraca uwagę na to co się dzieje w otoczeniu.

  176. margotogram

    margotogram8 dni temu

    @RaptoR1261 no rzeczywiscie, bardzo merytoryczny argument w dyskusji podales. Przez takie egocentryczne myslenie ludzie giną na przejsciach i wcale nie dlatego, ze na nie wtargneli. Co gorsza do takich jak ty nic nie dociera, liczy sie tylko czubek wlasnego nosa.

  177. RaptoR1261

    RaptoR12619 dni temu

    Racja. Ruch powinien odbywać się jak w Indiach lub Bangladeszu. Na co komu zasady - przecież wiadomo, że są one po to, by je łamać.

  178. margotogram

    margotogram9 dni temu

    @Podkopnik L nie rozumiesz najwidoczniej czym jest wyprzedzanie. To, czy sa dwa pasy ruchu nie zmienia faktu, ze jesli ktos jedzie szybciej jednym z nich, to wyprzedza, nie musi zmieniac pasa ruchu. Nie mozesz byc pewien, czy sachochod na sasiednim pasie nie zaslania ci pieszego, ktory wlasnei wszedl na przejscie. Wiele juz bylo takich wypadkow, w tym smiertelnych, tutaj kilka przykladow: plgos.info/wideo/g4aalX6zptd5ZqI.html

  179. antekkw

    antekkw10 dni temu

    KPR - Kierowca Pozbawiony Rozumu

  180. Saakaszwili

    Saakaszwili10 dni temu

    Kapusta, praca, rybitwy

  181. Trix No

    Trix No10 dni temu

    Pozycja za kierownicą też nie należy do poprawnych, polecam zapoznać się z właściwą

  182. RaptoR1261

    RaptoR12619 dni temu

    Polecam stawiać kropkę na końcu zdania.